Hadith Pilihan Hari ini


Random Hadith Widget

Tuesday, January 11, 2011

Fikiran Random 11/01/2011

·         Di surau ada sorang saudara yang baru nak belajar solat dan baca Al-Quran. Walaupun dah berumur sikit, namun kesungguhannya itu satu keajaiban. Dengan senyuman sentiasa terukir, membuat semua orang sejuk ati memandang dan menyapanya. Namun, ada juga manusia di zaman ini yang mempunyai ilmu yang banyak, namun sedikit senyuman pun tak terpancar dari wajahnya. Even smile is Charity…!!!

·         Hari ini aku telah sampai kepada Surah Yusuf. Seperti biasa, setelah tilawah Al-Quran aku membaca tafsirannya. Semakin dibaca dan cuba memahaminya, rasa keghairahan untuk terus-menerus membacanya bertambah. Inilah salah satu mukjizat Al-Quran, yang akan kekal relevan dan berguna sebagai panduan hidup. Adakah hidup kita hari ini berpandukan Al-Quran…???!!!

·         Tugasan-tugasan telah mula berlegar-legar dalam benakku..!!! So, between Mondays to Friday semua bentuk tugasan akan disettlekan sebaik mungkin. Selain itu, aku bercadang untuk mengkhususkan hari Rabu sebagai Research Day, focused for my dissertation progress…!!!

·         Kemungkinan besar pembentangan cadangan tajuk tesis (Postgraduate Dissertation Proposal Defense for BSV710) akan diadakan pada penghujung bulan ini (Januari). Juga sebagai makluman kepada semua pelajar AP779 – MSc in Facilities Management, bersiap sedialah…!!!

·         For BSV707 – Services & Environment Management & BSV709 – Integrated Simulation Facilities Management Project, we have special guests from Germany. Welcome guys..!!!


(ur_whispers)
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan,
Harap salah dan silap dimaafkan,
Astagfirullahalazim…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...