Hadith Pilihan Hari ini


Random Hadith Widget

Thursday, April 21, 2011

Antara usia dan realiti

Pejam celik, pejam celik...usia semakin meningkat.
Adakah aku sudah "merasa cukup" dengan pencapaian setakat ini...?
Itu aku kena jawab dengan jujur dalam diri sendiri.
Semakin usia aku beranjak sedikit demi sedikit, dalam tempoh itu juga tidak putus-putus rahmat dari-NYA.

ALHAMDULILLAH....
ALHAMDULILLAH....
ALHAMDULILLAH......

Namun, tidak cukup sekadar ucapan.

Hari ini usia aku meningkat lagi. semalam angka 26 yang terakhir.
Hari ini angka berubah kepada 27 pula.
Tidak banyak bezanya, aku yang 27 tetap aku yang 26. INSYALLAH.
Dari tidak mempunyai apa-apa, aku dibelai manja oleh ibu dan ayah.
Mereka banyak berjuang dalam hidup untuk aku dan yang lain.
Terima kasih kepada mereka, Anugerah Kasih Sayang Sepanjang Hayat hanya untuk mereka.

Aku dibesarkan dengan didikan yang sebaik mungkin. Hasil usaha mereka dan iltizam dari aku.
Alhamdulillah, dengan itu aku berada ditahap ini. Ya, hari ini pada angka 27.
Setiap yang memandang, mendengar, menerobos pasti akan tahu perjalanan aku sampai ke tahap ini.
Bagi mereka mungkin aku hanya mensia-siakan masa.
Mungkin juga bagi mereka aku adalah antara orang yang berjaya dalam hidup.
Oh mungkin juga. Tapi pada pandangan mereka.
Oh ya...Semua itu berlaku pada angka 27 hari ini.


Dalam angka ini juga aku telah megenali seseorang.
Cukup sesuai dipikirkan untuk menjadi teman hidupku.
Semoga dia sentiasa menemani dan memahami aku selalu.
Semoga semuanya berjalan lancar.


Namun....
Oh namum adakah itu bermakna dalam realiti kehidupan sebenar...?
Mungkin juga.
Semoga pada angka 27 ini ALLAH SWT menerima segala amal dan usaha yang aku lakukan.
Kerana dalam tempoh aku menuju angka 27 ini, tidak ada nilainya jika aku tidak dalam redha-NYA.
Semua kertas yang diagung-agungkan manusia tidak ada nilainya jika itu benar-benar berlaku.
Aku hanya mengharap redha-NYA.
Semoga kita semua sentiasa mendapat redha-NYA.
Di dunia yang serba mencabar ini dan akhirat yang penuh dengan segala penghisaban.

Selamat buat diriku pada usia 27 hari ini.
Semoga kehidupan realiti selepas kehidupan dunia ini aku dan kita semua juga selamat.


27
DUA PULUH TUJUH

(ur_whispers)
Ooo ALLAH selamatkanlah aku...
Ooo ALLAH selamatkanlah semua orang yang aku sayangi....
Ooo ALLAH selamatkanlah kami semua....
Redha-MU yang kami harapkan.....
Antara usia dan realiti...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...